آخرین اخبار
کد مطلب: 125155
رئيس ستاد انتخاباتي روحاني:
کابينه جديد روحاني همان کابينه کهنه قبل است/ اين کابينه نمي تواند مشکلات کشور را حل کند
تاریخ انتشار : 1396/05/23 08:37:50
نمایش : 1948
نماينده اصلاح طلب مجلس ششم شوراي اسلامي گفت: به نظر مي رسد که کابينه جديد روحاني هم، همان کابينه کهنه دوره قبل است و چون اين کابينه کهنه و فرسوده است گمان مي کنم نمي تواند مشکلات کشور را از جمله مشکلات اقتصادي، معيشتي و رفاهي مردم را حل کند.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان، به نقل از  راه دانا؛ مهدي آيتي رئيس ستاد انتخاباتي روحاني در سال 1392 در خراسان جنوبي و نماينده مردم بيرجند در مجلس ششم شوراي اسلامي در خصوص کابينه پيشنهادي رئيس جمهور به مجلس براي تشکيل دولت دوازدهم در گفتگو با خاورستان؛ اظهارکرد: آقاي روحاني در تبليغات انتخاباتي قول ها و وعده هايي داد که طبق آن بايد کابينه اي را معرفي مي کرد و آرايشي را در هيئت وزيران به وجود مي آورد که منطبق با قول ها و وعده هاي تبليغات انتخاباتي مي بود.

 

وي با اشاره به اينکه چون اکنون اين قولها و وعده هاي انتخاباتي محقق نشده است، اعتراضاتي از سوي جبهه اصلاحات، فراکسيون اميد در مجلس و ... به وجود آمده است افزود: از جمله قول ها و شاخص هايي که رئيس جمهور در زمان تبليغات خود مطرح کرد؛ بحث شايسته سالاري، جوان گرايي، فراجناحي بودن، گزينش جنسيتي و استفاده از حضور بانوان در کابينه، و همچنين توجه به اقوام و قوميت هاي مختلف در کابينه بود.

 

رئيس ستاد انتخاباتي روحاني با اشاره به اينکه رئيس جمهور پس از پيروزي در انتخابات اعلام کرد که من رئيس جمهور 24 ميليون نفر نيستم بلکه رئيس جمهور همه ملت ايران هستم، گفت: اگر وي رئيس جمهور همه ملت ايران است پس بايد از همه احزاب، گروه ها و افرادي که در گروه هاي سياسي مختلف هستند و شايسته، ميانه رو و معتدل اند؛ حالا چه اصولگرا و اصلاح طلب، پس بايد از همه جناح ها و گروه ها افراد را انتخاب کند.

 

آيتي بيان کرد: وقتي رئيس جمهور بر  شايسته سالاري تاکيد مي کند؛  پس بايد شايستگان را بدون در نظر گرفتن جناح ها و بينش هاي سياسي در نظر بگيرد و وقتي هم جوان گرايي را مطرح مي کند، بايد کابينه پير و سالخورده سال 92، در سال 96 نوگرايي، بازسازي و جوان گرايي شود که اين کار هم نشده و به جز وزير پيشنهادي ارتباطات، ساير وزرا از نظر سن و سال شبيه کابينه قبلي هستند.

 

وي ادامه داد: قرار بود رئيس جمهور در کابينه به جنسيت هم بها بدهد و از وزراي زن هم استفغاده کند، ولي متاسفانه اين وعده انتخاباتي هم تحقق پيدا نکرده است.

 

نماينده اصلاح طلب مجلس ششم اظهارکرد:  روحاني وعده داده بود از اهل سنت يا ساير اقليت هاي مذهبي در کابينه استفاده شود، اما وعده استفاده از قوميت ها و اقليت هاي مذهبي هم عملياتي نشد.

 

آيتي با اشاره به اينکه براي ترکيب و چينش کابينه بهتر است که وزرا از تمام استان هاي مختلف انتخاب شوند و نبايد طوري باشد که تعدادي از افراد به صورت محدود در تمام کابينه ها وزير باشند گفت: حتما بايد وزار از استان ها و شهرستان هاي مختلف، قوميت ها و نژادهاي مختلف ايراني و همچنين از مذاهب مختلف باشند، چه اشکالي دارد در کابينه از اقليت هاي ديني و نه تنها اهل سنت، بلکه اقليت هاي ديني که در مجلس شوراي اسلامي نماينده مردم هستند، در کابينه دولت هم حضور داشته باشند؛ چه اشکالي دارد از زرتشتي ها، مسيحي ها و کليمي هاي ايراني که شايسته هستند و پيشتيباني خود از نظام جمهوري اسلامي را اثبات کرده اند، در کابينه حضور داشته باشند؟

 

وي افزود:اين وعده هاي محقق نشده رئيس جمهور در زمان تبليغات، اعتراضاتي را به دنبال داشته که فقط از طرف جبهه اصلاحات يا فراکسيون اميد مجلس نبوده، بلکه از طرف همه مردم و اصولگراها هم مطرح شده است و براي همين انتظار بود که يک آرايش جديدتري را در معرفي کابينه جديد مشاهده مي کرديم، اما تقريبا مي توان گفت که کابينه همان کابينه سابق است.

 

رئيس ستاد انتخاباتي روحاني با بيان اينکه معتقدم اگر 5-6 شاخصي را که رئيس جمهور در زمان تبليغات وعده بود را عملي مي کرد، خودبه خود شخصيت هاي جديدي به کابينه مي آمدند گفت: اين درست نيست که يک وزير، به مدت 20-30 سال وزير باشد، وقتي که افرادي بيش از 10-20 سال در کشور وزير يا نماينده مجلس هستند، باعث مي شود گردش نخبگان در کشور اتفاق نيفتد و نوبت به افراد ديگر و جوانان خلاق و نخبه نرسد.

 

آيتي با تاکيد بر اينکه، بسيار اشتباه است که در کشور ما نه تنها وزار و نمايندگان مجلس، بلکه تعدادي از مديران ارشد، استانداران و مديران کل چهره هاي تکراري هستند که باعث خسته شدن و نااميدي مردم مي شوند افزود: حتما نابغه هاي زيادي در رشته هاي مختلف داريم که مي توانند وارد صحنه شوند و کشور را خوب اداره کنند، چرا بايد يک نفر 20-30 سال وزير، استاندار، نماينده مجلس يا مديرکل باشد؟ اين يک اشکال است که نه تنها در دولت روحاني بلکه در دولت هاي گذشته هم وجود داشته است.

 

وي ادامه داد: اينکه اجازه نمي دهيم چهره هاي جديد و جوان که ناشناخته اند به عرصه هاي سياسي و مديريتي کشور وارد شوند، يک نوع نخبه کشي در کشور است و استعدادها کشته و نااميدي در چهره هاي جوان و ناشناخته ايجاد مي شود.

 

رئيس ستاد انتخاباتي روحاني تاکيد کرد: بايد هر مسئولي بعد از يکي دو دوره کنار برود، ميدان را خالي و کرسي ها را به افراد ديگر واگذار کند.

 

آيتي اظهارکرد: افرادي که امروز وزير و مدير هستند روزي جوان و ناشناخته بوده اند و جمهوري اسلامي آنها را چهره هاي مشهور و شناخته اي کرده است و اکنون هم جمهوري اسلامي مي تواند چهره هاي ناشناخته اما شايسته و نخبه را به صحنه بياورد.

 

وي افزود: اما متاسفانه هم در دولت روحاني و هم در دولت هاي گذشته، قدرت سياسي و صندلي ها و کرسي هاي قدرت دست به دست شده و اجازه ندادند گردش نخبگان در کشور اتفاق بيفتد.

 

نماينده اصلاح طلب مجلس ششم تصريح کرد: اگر روزي گردش نخبگان در کشور اتفاق بيفتد آنگاه خواهيم ديد چقدر افراد شايسته و نخبه اي مثل مرحوم پرفسور مريم ميرزاخاني داريم، ميرزاخاني تنها يک نمونه از افراد نخبه و با استعداد کشور بود که در جهان درخشيد و مثل او هم در داخل و خارج کشور و هم در بين زنان و مردان فراوان وجود دارد که اگر در قواي سه گانه و پست هاي کليدي و حساس کشور استفاده شوند، حتما کشور متحول و مدرن مي شود و از کهنگي و فرسودگي درمي آيد.

 

آيتي با اشاره به اينکه متاسفانه اکثر مديران کشور کهنه و فرسوده هستند و اين کهنگي و فرسودگي سبب خستگي، دلزدگي و دلسردي مردم مي شود گفت: به نظر مي رسد که کابينه جديد روحاني هم، همان کابينه کهنه دوره قبل است و چون اين کابينه کهنه و فرسوده است گمان مي کنم نمي تواند مشکلات کشور را از جمله مشکلات اقتصادي، معيشتي و رفاهي مردم را حل کند.

 

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس